TOP TIPY

TOP 5 tratí mezi železnicemi

TOP 5 tratí mezi železnicemi

Nejdelší, nejvýše položená v Evropě i ve světě, s nejkrásnější vyhlídkou nebo nejrychlejší. To jsou nejzajímavější železnice na světě. Svezli jste se po některé z nich?



1. Nejdelší trať na světě: Transsibiřská magistrála

Vůbec nejdelší železniční trať na světě se nachází v Rusku a vede z Moskvy až do přístavu na pobřeží Tichého oceánu Vladivostoku. Aby ji vlak celou přejel, musí urazit celých 9 288 km. Se stavbou se začalo v roce 1891, úplného dokončení se pak dočkala 29. října 1905. Dnes vlak tuhle trasu urazí za 6 dní, v době dokončení mu to trvalo celých 16 dní.

I když je magistrála důležitá spíše pro přepravu zboží. Stále se po ní přepravují i cestující. Putování vlakem až na Sibiř se také stává vyhledávaným cestovatelským zážitkem, který přináší jedinečná zážitky díky životu za oknem i ve vlaku. Zarezervovat jízdenky si můžete například na www.transib.net.

By .

2. Nejvyšší trať v Evropě: Železnice na Jungfraujoch

Chcete-li v Evropě vyjet vlakem, co možná nejvýše, budete se muset vydat do Švýcarska. Nádraží Jungfraujoch leží ve výšce celých 3454 metrů. Otevření se tato trasa dočkala už 1. srpna 1912. Celá je nesmírně atraktivní třeba i kvůli tomu, že můžete okusit výhledy, které by jinak patřily pouze zkušeným horolezcům. Na vlak se zpravidla nasedá v Interlakenu a zpáteční jízdenka vás odsud bude stát okolo 3 500 Kč. Rozhodně to tedy není levná atrakce.

3. Nejvyšší trať na světě: Z Číny do Tibetu

Nejvýše položená železnice na světě spojuje čínský Golmud a tibetskou Lhasu. Z celkových 1142 kilometrů leží přes 960 kilometrů ve výšce nad 4 000 m n. m. V nejvyšším bodě dokonce vlak vystoupá až do 5 072 m n. m. Zajímavé je, že tak o celých 200 výškových metrů překonala bývalou rekordmanku - železnici přes peruánské Andy. Dokončena byla teprve nedávno, a to v létě roku 2006.

4. Nejkrásnější vyhlídka? Železnice v Dárdžilingu

Opravdovou legendou mezi železnicemi je DHR, která se klikatí v horách okolo indického městečka Dárdžiling až do městečka Siliguri. Spousta cestovatelů se ale projede jen do Ghumu, tento úsek je prý nejkrásnější. "Toy train", jak je taky někdy nazýván místní vláček, je zařazen do světového dědictví UNESCO. Železnice už také funguje pěkných pár let, dokončena totiž byla už 1881.

By .

5. Nejrychlejší trať: Čína

Čína se nyní chlubí nejrychlejší železnicí, a to na lince spojující Šanghaj s tamním mezinárodním letištěm. Podle informací z České televize ji vybudovala německá společnost Siemens a vlaky na ní dosahují cestovní rychlosti 430 kilometrů v hodině. Momentálně se ale o úplně nejrychlejší vlak na světě snaží také Japonci. Maglev, jak se nový stroj jmenuje, ale zatím prochází testováním.

A jakou zajímavou železnicí jste jeli vy?


CESTOVATELSKÉ ZAJÍMAVOSTI

Diskuse

Tahle světová nej ....
Projeďte se Posázavským Pacifikem a bude vám jedno, která trať je nejvyšší nebo nejdelší.
Ahoj,

pokud by se vyhlašoval TOP nejšpinavější železnice určitě by to vyhrály Indické dráhy.Ale zase za tu srandu to stojí s nima cestovat.
Zdar,všude ve světě je plno krásných železničních tratí a u nás doma taky,třeba švestková dráha,moldavská dráha,bechyňka aj.A v cizině mne uchvátily tratě třeba ve Skandinávii(Flamsbanan,Inlandsbanan,Botniabanan,Malmbanan,Raumaban)nebo úzkokolejky na Balkáně v Rumunsku,Bulharsku,Maďarsku,Srbsku.A ikdyž je nejvyší tratí dneska železnice do Tibetu,přesto je ta horská trať v Peru z Limy do Huancayo nepřekonatelná se svým starosvětským provozem,úvraťovým systémem,všemi těmi tunely a mosty.
Číňani se velmi rádi chluběj' spoustou rekordů, často si "zařizujou" i místo v Guinessovce, mnohdy ale neprávem - např. u nejvejš položenýho města světa (který je ve skutečnosti prokazatelně v Peru), teď se např. snaží uměle vytvořit největší město, tim, že "utvoří" jedno obrměsto z hned patnácti současnejch samostatnejch, oddělenejch měst (pochopitelně jen papírově, kvůli rekordu).

Podobně je to s rekordem ohledně nejrychlejšího vlaku - počítáme-li "magnetickej polštář", pak držej' rekord Japonci, bereme-li jen "klasický koleje", pak se prvenstvim může stále chlubit "starý dobrý TGV" - v obou případech o mezmála 150 km/h víc, než uvádí Čína - viz např. http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record_for_railed_vehicles

Jinak výše zmíněný Indický dráhy drží ještě jedno pěkný prvenství: Se svejma 2,5 miliony zaměstnanců se jedná o největšího zaměstnavatele světa.
Ve vyctu nejzajimavejsich a nejkrasnejsich me chybi CHEPE v mexickych Barrancas del Cobre.
http://www.chepe.com.mx/
*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 
 +   =